امروز:۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقایسه چای ساز روی هم با کنارهم و سماوری؟ کدامیک را بخریم؟

یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌های ایرانی‌، چای است. امروزه همه‌ی افراد در منزل یا محل کار خود احتیاج به یک چای‌ساز دارند تا در اولین فرصت نوشیدنی‌ محبوبشان آماده باشد. اگر برای خرید چای ساز اقدام کرده باشید حتما می‌دانید که طراحی‌های متفاوتی دارند. چای ساز روی همی، چای ساز سماوری، چای ساز کنارهم و نوع آخر که در ایران با استقبال خیلی کمی رو به رو شده چای‌ساز بدون قوری می‌باشد. در ادامه به مقایسه چای ساز روی هم با کنارهم و سماوری خواهیم پرداخت، با مگینال همراه باشید.

مقایسه چای ساز روی هم با کنارهم و سماوری

چای ساز روی همی

چای سازهای روی هم یا به اصطلاح دم آور که طرفدارهای بیشتری نسبت به مدل‌های کنارهمی دارند. در این نوع چای‌ساز کتری روی المنت قرار می‌گیرد. همچنین قوری روی کتری قرارگرفته و چای داخل آن با بخار آب کتری به آرامی دم می‌کشد (این نوع چای ساز دو مدل مجزا دارد که یکی از مدل‌ها چای ساز سماوری است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم). با توجه به ارتفاع حدود ۳۵ سانتی متری، حتما قبل از خرید این نوع چای ساز، ارتفاع کابینت‌ها را بررسی کنید.

چای ساز بوش مدل TTA2201 با توان مصرفی ۱۷۸۵ وات و ظرفیت ۲ لیتر با توجه به مشخصاتی که دارد یک نمونه چای‌ ساز با کیفیت محسوب می‌شود.

راهنمای خرید چای ساز

چای ساز سماوری

چای سازهای سماوری شباهت نزدیکی به چای سازهای روی هم معمولی دارند و عملکرد آن‌ها شبیه به سماورهای قدیمی است. اگر طعم و عطر چای برایتان مهم است پیشنهاد ما به شما چای سازهای روی همی مدل سماوری می‌باشد. البته با درنظر گرفتن این نکته مهم که با ارتفاع حدود ۵۰ سانتی متر نسبت به چای ساز روی هم معمولی بلندتر هستند.

شما قبل از تهیه‌ چای ساز سماوری ارتفاع کابینت‌ها یا جای مناسب برای قرار گیری آن را بررسی کنید و بعد برای خرید اقدام کنید. نکته‌ی مهم این که خیالتون بابت طعم و عطر چای دم کشیده داخل آن‌ها راحت باشد به این دلیل که طعم شبیه به چای دم کشیده داخل سماورهای قدیمی دارند.

چای ساز میگل مدل GTS 302 با توان مصرفی ۱۸۰۰ وات و کتری با ظرفیت ۲ لیتر و قوری ۱ لیتری مانند یک سماور عمل می‌کند.

چای ساز میگل مدل GTS 302

چای ساز میگل مدل GTS 302

چای ساز کنارهم

در ادامه مقایسه چای ساز روی هم با کنارهم و سماوری به چای ساز های کنار هم میرسیم، چای سازهای کنارهمی یا به اصطلاح استند، برای قرارگیری کتری و قوری صفحه‌ی نگهدارنده دارند که با گرم شدن صفحه توسط المنت، چای داخل قوری و آب داخل کتری به آرامی دم می‌کشند.

اما نکته‌ی مهم این چای ساز طعم و عطر چای دم کشیده داخل آن است که مدتی پس از دم کشیدن، طعم اصلی چای تغییر می‌کند اما از نظر ارتفاع جای کمتری را اشغال کرده و از نظر ظاهری شکیل‌تر می‌باشد.

خرید چای ساز

چای ساز بدون قوری

اگر به دنبال یک چای ساز جمع و جور هستید که فضای کمی را اشغال کند می‌توانید این نوع چای ساز را تهیه کنید اما همانطور که از اسمش مشخص است بدون قوری می‌باشد و در ایران با استقبال زیادی رو به رو نشده است. چای ساز بدون قوری طوری طراحی شده که محفظه‌ای داخل کتری قرار دارد و چای داخل آن به وسیله‌ی بخار آب داخل کتری دم می‌کشد. در برخی از چای ساز‌های بدون قوری، محفظه داخل کتری بعد از دم کشیدن چای به حالت آسانسوری بالا می‌آید.

در نهایت باید گفت که بر خلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند با استفاده از چای ساز امکان تهیه چای اصیل، مرغوب و با کیفیت امکان پذیر نیست، اگر یک چای ساز با کیفیت با توجه به نکاتی که در راهنمای خرید چای ساز به شما گفته ایم تهیه کنید می‌توانید خودتان را به یک نوشیدنی گرم و خوش طعم با همان مزه اصیل سنتی مهمان کنید.


خرید چای ساز

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *