امروز:۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
راهنمای استفاده گوشت کوب برقی

راهنمای استفاده گوشت کوب برقی: دستیاری همه فن حریف!

گوشت کوب برقی چند سالی است که جای خود را در آشپزخانه‌های ایرانی به خوبی باز کرده و حتی به یک وسیله محبوب میان آشپزها تبدیل شده است. اینکه چرا انقدر پرطرفدار و محبوب شده واضح است. این وسیله کاری را که باید با گوشت کوب دستی و زحمت فراوان انجام دهیم با حداقل زمان ممکن و بهترین کیفیت انجام می‌دهد و چه چیزی بهتر از این برای یک آشپز؟ اما مثل هر وسیله برقی دیگر، استفاده از گوشت کوب برقی هم فوت و فنی دارد. راهنمای استفاده گوشت کوب برقی به شما در استفاده صحیح و بهینه از این وسیله کمک می‌کند تا هم آشپزی با کیفیت تری داشته باشید و هم در زمان صرفه جویی کنید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از خانم‌های شاغل یک گزینه عالی به حساب آید.

اگر قصد خرید یک گوشت کوب برقی مناسب را دارید پیشنهاد می‌کنیم این قسمت از پادکست پادینال را بشنوید تا پاسخ تمام سوالاتتون راجع به خرید گوشت کوب برقی را بدانید!

راهنمای استفاده گوشت کوب برقی

شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا با وجود داشتن همزن یا غذاساز باز هم نیازی به گوشت کوب برقی دارم؟ در صورتی که نمی‌دانید این وسیله چه کارایی در آشپزخانه شما دارد با ما در هومینال همراه باشید.

گوشت کوب برقی همراه خوبی برای آشپزهای حرفه ای است.

چه زمانی گوشت کوب برقی بخریم؟

بسیاری از افراد فرصت زیادی برای آشپزی روزانه ندارند و یا این که یک سری غذاها را بیشتر از سایر غذاها در رژیم روزانه خود مصرف می‌کنند. این یعنی روزانه باید یک آشپزی روتین را در مدت زمان کوتاه انجام ‌دهند. برخی افراد هم آشپز هستند و علاقه دارند که غذایی که آماده می‌کنند در بهترین حالت ممکن باشد. گوشت کوب برقی می‌تواند دستیار خوبی در آشپزخانه برای همه باشد.

خرید گوشت کوب برقی

خرید گوشت کوب برقی

استفاده از دستگاه حجیم غذاساز با وسایل جانبی متعدد کمی سخت است و شاید فرصت و حوصله استفاده از آن برای همه وجود نداشته باشد. ولی ممکن است سوپ‌های میکس شده، پوره سبزیجات، پوره غذای کودک، گوجه میکس شده، اسموتی و انواع آبمیوه در برخی آشپزخانه‌ها محبوبیت بیشتری داشته باشند. تهیه این نوع غذاها نیاز به مخلوط کردن، خرد کردن و پوره کردن دارد که با استفاده از گوشت کوب برقی می‌توان تمامی این کارها را در زمان کوتاهی انجام داد. بنابراین اگر این وسیله را خریداری کردید بد نیست که نگاهی به راهنمای استفاده گوشت کوب برقی هم بیندازید.

پیشنهاد می‌شود: به تالار گوشت کوب برقی های هومینال سری بزنید.

نحوه استفاده گوشت کوب برقی

  • قبل از روشن کردن گوشت کوب برقی، باید سری مناسب کاری که می‌خواهید انجام دهید را به بدنه گوشت کوب متصل کنید. برای این کار کافی است بسته به مدل دستگاه، سری که به بدنه گوشت کوب متصل است را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و یا دکمه‌های پایین بدنه را فشار داده تا سری آن از بدنه جدا شود. حال می‌توانید سری مورد نیاز خود را به بدنه متصل کنید.
  • سیم برق گوشت کوب را به پریز بزنید.
  • مواد خوراکی را داخل لیوان یا پارچ مدرج بریزید. توجه داشته باشید که حداکثر دو سوم از ظرف مدرج پر باشد. بیشتر از این حجم به گوشت کوب برقی فشار وارد می‌کند.
  • در صورتی که مواد خوراکی سخت و سفت هستند حتما کمی مایعات به آن اضافه کنید تا به موتور گوشت کوب برقی فشار وارد نشود.
  • هرگز از مواد خوراکی سخت مانند دانه‌های قهوه، تکه‌های یخ، تکه‌های شکلات و غلات خام استفاده نکنید.
  • موتور برخی از گوشت کوب‌های برقی دارای دو نوع سرعت تند (turbo) و کند می‌باشد. بهتر است که ابتدا با سرعت کند شروع کنید پس از این که مقداری از مواد به حالت پوره در آمد سپس دور تند را استفاده کنید.
  • گوشت کوب برقی را فقط حدود یک الی دو دقیقه روشن نگه دارید، سپس چند دقیقه استراحت داده و مجدد روشن کنید.
  • پس از اتمام کار با گوشت کوب برقی حتما آن را از برق خارج کرده، سپس تیغه و سایر قسمت‌ها را تمیز کنید.
  • اگر نیاز است که گوشت کوب برقی را به منظور پوره کردن داخل ظرف غذای گرم مانند سوپ وارد کنید، دقت داشته باشید که قبل از این کار بگذارید غذا کمی خنک شود و سپس گوشت کوب را داخل ظرف فرو ببرید. در طی انجام این کار قابلمه غذا را از روی اجاق بردارید و با سرعت کند گوشت کوب کار کنید. حداکثر دمایی که برای این وسیله مناسب است دمای ۶۵ درجه سانتی گراد می‌باشد. اگر بیشتر از این دما استفاده کنید به دستگاه آسیب می‌رسانید.
بسته به مدل دستگاه، سری که به بدنه گوشت کوب متصل است را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و یا دکمه‌های پایین بدنه را فشار داده تا سری آن از بدنه جدا شود.

بسته به مدل دستگاه، سری که به بدنه گوشت کوب متصل است را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و یا دکمه‌های پایین بدنه را فشار داده تا سری آن از بدنه جدا شود.

راهنمای استفاده گوشت کوب برقی: استفاده از سری همزن (WHISK)

بسیاری از مدل‌های گوشت کوب برقی دارای سری WHISK یا همزن هستند. به راحتی می‌توانید به کمک آن کار یک همزن جداگانه را برای پخت کیک خانگی و دسرهای لذیذ انجام دهید. برای استفاده از این سری به این نکات توجه داشته باشید:

  • ابتدا طبق روش‌های گفته شده سری همزن را به دستگاه متصل کنید.
  • زمانی که با سری همزن گوشت کوب برقی کار می‌کنید به سرعت دستگاه توجه داشته باشید. چرا که این وسیله قرار است به جای همزن برقی کار کند پس بهتر است که ابتدا سرعت کند سپس سرعت تند را استفاده کنید.
  • هنگام روشن بودن دستگاه دقت کنید که پره‌ها به کف ظرف و یا بدنه ظرف برخورد نکند. از چسباندن همزن به ته ظرف خودداری کنید. سعی کنید فاصله چند سانتی متری ظرف و همزن را در طول کار حفظ کنید تا به ظرف شما آسیب نرسد.
  • اگر نیاز است که با کمک همزن مواد خوراکی را بیشتر از چند دقیقه هم بزنید، حتما بین کار یک استراحت کوتاه به دستگاه بدهید.
  • در انتهای کار سیم برق را کشیده، سپس سری همزن را جدا کنید و بشویید.
خرید گوشت کوب برقی

خرید گوشت کوب برقی

بسیاری از مدل‌های گوشت کوب برقی دارای یک سر WHISK یا همزن می‌باشند. این همزن می‌تواند جایگزین همزن‌های دستی و البته برقی قرار گیرد

بسیاری از مدل‌های گوشت کوب برقی دارای یک سر WHISK یا همزن می‌باشند. این همزن می‌تواند جایگزین همزن‌های دستی و البته برقی قرار گیرد

راهنمای استفاده گوشت کوب برقی: نگهداری از بدنه اصلی

بدنه اصلی گوشت کوب برقی که موتور دستگاه داخل آن قرار دارد بسیار مهم است و باید در حفظ و نگهداری آن دقت کنید. همیشه بعد از کار بدنه گوشت کوب برقی را با دقت و با یک دستمال تمیز و کمی نمدار تمیز کنید. هیچ وقت اجازه ندهید که آب به بدنه دستگاه برسد چرا که تعمیر آن حتی اگر ممکن باشد هزینه زیادی برایتان خواهد داشت.

  • بدنه دستگاه را با یک دستمال مرطوب تمیز کرده و هیچ گاه در آب غوطه ور نکنید.
  • بلافاصله پس از استفاده، تیغه‌ها و لوازم جانبی را تمیز کنید تا از رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها در آن‌ها جلوگیری شود.
  • سیم دستگاه گوشت کوب برقی را به دور بدنه نپیچید. این کار سبب می‌شود در اثر مرور زمان سیم در قسمت‌هایی دچار قطعی شود. در صورتی که سیم برق این دستگاه دچار آسیب شده به هیچ وجه قبل از تعمیر از آن استفاده نکنید.

منبع +++

راهنمای خرید گوشت کوب برقی

راهنمای خرید گوشت کوب برقی

اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *