امروز:۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
راهنمای خرید رنده برقی

راهنمای خرید رنده برقی: رنده کردن شکلات و آجیل تا میوه و سبزیجات!

آماده‌سازی غذا کاری وقت گیر است. اغلب افراد، به خصوص افراد شاغل به دنبال ابزار کمکی می‌گردند تا فرآیند آشپزی را تسریع و سلامت موادغذایی را حفظ کنند. یکی از وقت گیرترین کارهای مقدماتی در آشپزی رنده کردن است. بهترین ابزار برای سرعت بخشیدن بر روند آشپزی رنده برقی است. البته فریب اسم این دستگاه را نخورید؛ رنده برقی یک ابزار همه کاره برای شما به حساب می‌آید و ماجرای آشپزی شما را متحول خواهد کرد. اگر نیاز به خرد کردن، برش دادن و ایجاد حالت مارپیچ در موادغذایی دارید، بهتر است برای به دست آوردن بهترین راه‌حل به سراغ رنده برقی بروید. از شکلات و آجیل گرفته تا میوه و سبزیجات، شما می‌توانید با رنده برقی داستان جدیدی را برای مواد غذایی رقم بزنید. ما در راهنمای خرید رنده برقی شما را برای تجربه یک خرید رضایت‌بخش و به‌صرفه راهنمایی خواهیم کرد.

با خرید یک رنده برقی می‌توانید کار طاقت فرسای رنده کردن و خرد کردن را به راحتی انجام دهید.

با خرید یک رنده برقی می‌توانید کار طاقت فرسای رنده کردن و خرد کردن را به راحتی انجام دهید.

راهنمای خرید رنده برقی

هر خانمی در آشپزخانه خود، مستحق داشتن این وسیله است چرا که رنده کردن یکی از پردردسرترین کارهای مقدماتی در آشپزی است. اگر یکبار از رنده استفاده کرده باشید متوجه شده اید که بریده شدن دست به وسیله تیغه‌های رنده چقدر دردناک است. حتی اگر دستتان را نبریده باشید حتما دستتان خسته شده است!

به طور کلی رنده برقی در اشکال و اندازه‌های متنوعی به بازار عرضه شده است و با تعویض تیغه‌های آن می‌توان از کاربردهای این دستگاه بهره برد. با این دستگاه می‌توانید یک تزئین زیبا برای غذاها و سالادها را تجربه کنید و مواد غذایی را در حالت و اندازه مورد نظرتان، به بهترین نحو برش دهید.

طراحی منحصر به فرد این دستگاه باعث شده است تا کاربران به راحتی روش استفاده از آن را فرا گرفته و از کاربردهای متفاوت آن بهره‌مند شوند. هچنین در قسمت بالایی رنده برقی محفظه‌ای برای ورود مواد غذایی و در برخی از انواع این دستگاه، سینی نگه‌داری از مواد غذایی نیز طراحی شده است که روند استفاده از آن را بسیار آسان‌تر کرده است.

رنده برقی شامل چندین تیغه است که هر کدام مخصوص نوعی از برش و خرد کردن هستند و شما مطابق با سلیقه و کاربرد، می‌توانید با تعویض تیغه‌ها به تمامی کاربرد‌های این دستگاه دسترسی پیدا کنید.

در طی گذر زمان، متخصصان مشغول طراحی ابزارهایی هستند تا زندگی را آسان‌تر کنند. رنده برقی از جمله این ابزار به شمار رفته و ما در راهنمای خرید رنده برقی به شما توصیه می‌کنیم برای افزایش کیفیت آشپزی خود، اقدامی به خرید این دستگاه شگفت‌انگیز کنید.

خرید رنده برقی

کاربردهای دستگاه در راهنمای خرید رنده برقی

رنده برقی یک ابزار کارآمد و بسیار مفید است. این دستگاه با دارا بودن چندین تیغه برای برش دادن و خرد کردن، کاربرد‌های متنوعی اعم از برش نازک، برش ضخیم، رنده ریز و رنده درشت دارد. هر نوع از برش و خرد کردن، مخصوص چند ماده غذایی است که ما در راهنمای خرید رنده برقی شما را با چندین کاربرد برش و خرد کردن آن آشنا خواهیم کرد.

  • تیغه مخصوص برش نازک، برای مواد غذایی مانند سیب‌زمینی و میوه‌هایی همچون خیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل بافت نرم این گونه موادغذایی بهتر است برای برش دادن آن‌ها از تیغه‌ای تیز و نازک استفاده کنید.
  • تیغه مخصوص برش ضخیم، متعلق به مواد غذایی با بافت سخت، مانند چغندر است. علاوه بر آن اگر علاقه‌مند هستید برخی از موادغذایی مانند پنیر را با برش‌های درشت تزئین کنید، این تیغه را توصیه می‌کنیم.
  • تیغه مخصوص رنده ریز مناسب برای رنده کردن مواد غذایی مانند هویج است. برای رنده کردن مواد غذایی که بافت سخت دارند بهتر است از یک تیغه تیز و نازک استفاده کنید.
  • تیغه مخصوص رنده درشت یا رنده موج دار، اغلب برای موادغذایی مانند ترب مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این تیغه برای موادی با بافت بسیار نرم مانند پنیر نیز مناسب است.

در اغلب برند و مدل‌ها، تیغه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تشخیص کاربرد آن برای کاربر آسان باشد، به عنوان مثال ممکن است هر تیغه در رنگی متفاوت طراحی شده باشد.

معرفی انوع رنده برقی

رنده برقی یک ابزار کارآمد در آشپزخانه است که می‌توان آن را زیر مجموعه‌ای از خردکن‌ها دانست. بنابراین انواع مختلفی ندارد. به طور کلی خرد‌کن‌ها شامل غذاساز، سالادساز و رنده برقی هستند که با توجه به برند‌های متفاوت در انواع مدل‌ها به بازار عرضه شده‌اند.

رنده برقی بهترین نوع خردکن است و علاوه بر کیفیت خوب و کارایی بالا، نسبت به مدل‌های غذاساز و سالادساز ارزان‌تر نیز هست. بنابراین ما خرید این محصول را توصیه می‌کنیم چرا که استفاده از آن را برای هر آشپزی سودمند است.

اگر بخواهیم از انواع رنده‌های عرضه شده در بازار صحبت کنیم به دو دسته جامع می‌رسیم که شامل رنده دستی و رنده برقی است. رنده دستی در انواع و شکل‌های مختلفی موجود است و اگر بخواهیم از انواع آن نام ببریم، شامل موارد زیر است:

  • رنده چهار طرفه مستطیلی
  • رنده مسطح و دسته‌دار
  • رنده چرخان
  • رنده زستر

انواع رنده‌های دستی بر حسب کاربرد می‌توانند برای رنده کردن موادی با بافت نرم و سخت مورد استفاده قرار گرفته و انرژی زیادی را از شما بگیرد. اما اگر به سراغ دسته دوم از انواع رنده یعنی رنده برقی بروید علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، دیگر نیازی به استفاده از زور بازو نبوده و باعث خستگی شما نمی‌شود. همچنین در زمان استفاده از رنده برقی می‌توانید روی کارهای دیگر آشپزخانه تمرکز کنید و این چنین سرعت کار در آشپزخانه افزایش می‌یابد.

معرفی قسمت‌های مختلف دستگاه در راهنمای خرید رنده برقی

رنده برقی ساختار بسیار ساده‌ای دارد. به همین دلیل در زمان خرید تنها توجه به جنس بدنه و همچین جنس تیغه آن، می‌تواند تا حد بالایی کیفیت دستگاه را تضمین کند. همچنین اطلاع از میزان قدرت موتور دستگاه باعث می‌شود تا نوعی از رنده برقی را انتخاب کنید که مناسب شرایط استفاده شما باشد.

در این قسمت از راهنمای خرید رنده برقی شما را با بهترین نوع از جنس تیغه و بدنه آشنا خواهیم کرد. همواره سعی کنید در طی روند خرید به این نکات توجه داشته باشید.

  • تیغه

از آن جایی تیغه رنده برقی به طور دائم در تماس با موادغذایی‌ و آب میوه و سبزیجات است، اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشد، علاوه بر آسیب بر سلامت مواد غذایی، با خطر زنگ‌زدگی و فرسودگی شدید مواجه است.

بهترین جنس برای تیغه رنده برقی، استیل ضد زنگ است. استیل ضد زنگ در تماس با آب سبزیجات و میوه‌ها بسیار مقاوم است و به راحتی زنگ نمی‌زند. همچنین میزان تیزی و برندگی آن در طولانی مدت حفظ شده و نیازی به تعویض یا تعمیر آن نخواهید داشت.

به طور کلی فلزات در تماس با آب به خصوص آب پیاز و کلم دچار خوردگی و آسیب می‌شوند و در نهایت طعم و سلامت مواد غذایی را تغییر می‌دهند. انتخاب یک تیغه از جنس استیل ضدزنگ این مشکلات را به حداقل می‌رساند و بدون نگرانی از واکنش‌های شیمیایی تیغه با موادغذایی، می‌توانید از کاربردهای دستگاه بهره‌مند شوید.

  • بدنه

بسته به برند و مدل رنده برقی، بدنه دستگاه ممکن است از فلز یا پلاستیک ساخته شده باشد. بدنه فلزی ظاهر شیک‌ و زیباتری دارد و انتخاب این جنس برای بدنه رنده برقی کاملا به سلیقه شما باز می‌گردد. اما باید توجه داشته باشید بدنه‌ پلاستیکی از نظر زیبایی و کاربرد، چیزی کمتر از بدنه فلزی ندارد و می‌تواند انتظارات شما را به خوبی برآورده کند. البته اگر پلاستیک باکیفیت و از برندی معتبر باشد.

علاوه بر ظاهر زیبا و کارایی مناسب جنس فلزی، شست‌وشو و تمیزی آسان آن باعث شده است تا بیشتر مورد توجه خانم‌ها قرار گیرد. بنابراین ما در راهنمای خرید رنده برقی خرید یک رنده برقی با بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ یا پلاسیک باکیفیت را پیشنهاد می‌دهیم.

موارد گفته شده از جمله نکاتی است که باید در انتخاب رنده برقی در نظر داشته باشید تا سلامت و طول عمر مفید دستگاه تضمین شود. در ادامه با بیان پارامترهای مفید برای خرید یک رنده برقی مناسب، شما را در فرآیند خرید راهنمایی خواهیم کرد.

جنس تیغه‌ها و توان مصرفی موتور دستگاه از پارامترهای مهم در راهنمای خرید رنده برقی هستند.

جنس تیغه‌ها و توان مصرفی موتور دستگاه از پارامترهای مهم در راهنمای خرید رنده برقی هستند.

پارامترهای قابل توجه در راهنمای خرید رنده برقی

رنده برقی یک ابزار فوق‌العاده برای آشپزی به شمار رفته و در هر آشپزخانه‌ای ضرورت حضور آن حس می‌شود. برای داشتن یک انتخاب مناسب بهتر است قبل از اقدام به خرید، یک لیست از تمامی پارامترهای مورد نظرتان تهیه کنید. اغلب این موارد می‌توانند ناشی از علایق و شرایط آشپزخانه شما یا کیفیت دستگاه باشند. توصیه می‌کنیم در روند خرید همواره این پارامترها را به یاد داشته باشید.

  • طراحی

طراحی رنده برقی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در روند خرید باید بدان توجه داشته باشید. رنده برقی در انواع مختلفی از طرح‌ها و شکل‌ها به بازار عرضه شده است که بنابر سلیقه و کاربر، می‌توانید مناسب‌ترین آن را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

شیوه طراحی بدنه رنده برقی از عواملی است که بر سهولت استفاده از آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین براساس مواردی مانند سهولت استفاده، میزان کارکرد و… مناسب‌ترین طراحی بدنه را انتخاب کنید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که استفاده از رنده برقی خریداری شده تنها محدود به مصارف خانگی است یا برای یک فعالیت حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌‍گیرد. بر اساس نوع کارکرد بهتر است مدل شارژی یا سیمی آن را انتخاب کنید. استفاده حرفه‌ای از رنده برقی به علت استفاده زیاد موتور قوی‌تری نیاز خواهد داشت. ما در راهنمای خرید رنده برقی نمونه‌های سیمی را پیشنهاد می‌دهیم. با این حال ممکن است نمونه‌هایی که با باتری کار می‌کنند هم از چنین قدرتی بهره‌مند باشند.

فضای ورودی موادغذایی نیز از دیگر مواردی است که در طراحی بدنه باید به آن توجه داشته باشید. چراکه هیچکس علاقه ندارد که در فرآیند رنده کردن و برش دادن موادغذایی، مواد به اطراف پاشیده شود. همچنین مخزن نگه‌داری نیز باید از نظر فضا مورد بررسی قرار گیرد. چراکه ظرفیت مخزن رنده برقی باعث می‌شود که تا انتهای کار مواد را خارج نکنید و شست‌وشوی ظروف به حداقل برسد.

  • ماندگاری

بر اساس میزان استفاده از رنده برقی، ماندگاری و دوام این دستگاه نیز اهمیت دارد. برای بررسی پارامتر ماندگاری در فرآیند خرید باید به جزئیاتی مانند جنس بدنه و تیغه توجه بسیاری داشته باشید.

مانند دیگر لوازم آشپزخانه، دوام و طول عمر مفید دستگاه به اجزا و مواد سازنده آن بستگی دارد. استیل ضدزنگ و پلاستیک از مواد به کار رفته در ساخت بدنه و تیغه رنده برقی است. ما در راهنمای خرید رنده برقی، انتخاب یک رنده برقی با ساختاری از استیل ضد زنگ، پلاستیک یا ترکیبی از هر دو را، پیشنهاد می‌دهیم. انتخاب چنین رنده‌ای باعث می‌شود تا از خرید خود مطمئن باشید.

  • قدرت موتور و توان مصرفی

قدرت موتور رنده برقی از دیگر عوامل تایید ماندگاری این دستگاه است. چراکه تمامی فعالیت‌های رنده برقی بستگی به کیفیت و قدرت موتور دارد. یک موتور بادوام و پرقدرت خطر بروز هرگونه مشکل را به حداقل می‌رساند.

میزان وات نوشته شده روی جعبه دستگاه، قدرت و سرعت چرخش موتور را تعیین خواهد کرد. در صورتی که از رنده برقی تنها در برش دادن و خرد کردن مواد غذایی با بافت نرم، میوه و سبزیجات استفاده می‌کنید، به قدرت موتور بالایی نیاز نخواهید داشت. میزان مناسب برای استفاده در سطح آسان، ۱۵۰ الی ۵۰۰ وات است. این میزان، قدرت کافی برای چرخش موتور را فراهم کرده و انرژی را هدر نخواهد داد.

برای استفاده روزمره، توان مصرفی ۲۰۰ وات، برای یک رنده برقی، میزان مناسبی خواهد بود. بنابراین ما در راهنمای خرید رنده برقی به شما توصیه می‌کنیم متناسب با میزان استفاده و قدرت مورد نیاز برای خرد کردن و برش دادن مواد غذایی اقدام به خرید کنید. به عنوان نمونه اگر قصد دارید، آجیل و مواد سخت را با رنده برقی خرد کنید، شما به یک رنده برقی با حداقل توان ۵۰۰ وات نیاز دارید. بنابراین توجه به میزان قدرت موتور، از جمله پارامترهای مهم خرید به شمار می‌رود.

علاوه بر این موارد، رعایت یک سری اصول مانند استفاده نکردن از دستگاه بیش از ۱۲۰ ثانیه در هر بار استفاده، میزان ماندگاری و سلامت دستگاه را تضمین خواهد کرد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که برای حفظ کیفیت و عملکرد از دستگاه اصولی و صحیح استفاده کنید.

  • سهولت تمیز کردن

تمیز کردن رنده برقی از جمله عوامل ضروری برای حفظ عملکرد و اطمینان از طول عمر مفید دستگاه به شمار می‌رود. از آن جایی که تمیز کردن و شست‌وشوی لوازم خانگی یک چالش سخت برای خانم‌ها در آشپزخانه به حساب می‌آید، سهولت در تمیز کردن دستگاه، یکی از مهم‌ترین پارامترهای خرید است که با توجه به میزان استفاده از دستگاه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

اغلب مدل‌های رنده برقی، با قطعات ضد آب طراحی شده‌اند که در فرآیند شست‌وشو با ماشین ظرفشویی از خود مقاومت نشان داده و دچار آسیب نشوند. با این حال اگر زمان کافی در آشپزخانه خود صرف می‌کنید، بهتر است برای شست‌وشوی قطعات رنده برقی از آب، مایع ظرفشویی و اسفنجی نرم استفاده کنید.

بدنه اصلی که شامل قطعات الکترونیکی و موتور است نباید در معرض آب یا شناور در آب باشد. بهتر است برای تمیزی دستگاه از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و محل مورد نظر را از هرگونه آلودگی پاک کنید. ضمن تمیزی دستگاه اطمینان حاصل کنید که در نواحی قطعات الکتریکی، رطوب ایجاد نشود. چراکه این امر موجب بروز آسیب و برق‌گرفتگی خواهد شد.

  • دسته ارگونومیک

دسته ارگونومیک میزان راحتی استفاده از دستگاه را تضمین می‌کند. به این معنا که شما برای استفاده مجدد از رنده برقی لحظه شماری خواهید کرد. ارگونومیک به شکل، موقعیت و راحتی دسته بستگی دارد. هرچه محل قرارگیری دسته رنده برقی مناسب‌تر باشد، استفاده از آن آسان‌تر و لذت‌‌بخش‌تر خواهد بود. محل قرارگیری دسته به سایز و اندازه دستگاه مرتبط است؛ معمولا نمونه‌های با سایز بزرگ، از دسته‌ای در پشت دستگاه بهره‌مند هستند و در مقابل، در نمونه‌های کوچک‌تر، دسته در کنار دستگاه تعبیه شده است.

تعبیه شدن دسته در کنار دستگاه و راحت‌تر شدن فرآیند برش و خرد کردن، باعث شده است تا اغلب افراد به نمونه‌های کوچک‌تر با دسته‌ای در کنار دستگاه، روی بیاورند. با این حال اگر دکمه روشن خاموش دستگاه نیز در ناحیه کناری آن و در زیر دسته طراحی شده باشد، روشن و خاموش کردن دستگاه با سختی مواجه می‌شود. بنابراین ما در راهنمای خرید رنده برقی توصیه می‌کنیم در زمان خرید به موقعیت قرارگیری دسته و دکمه روشن و خاموش دستگاه، توجه داشته باشید.

  • استفاده چند منظوره و قابلیت تنظیمات متعدد

هر چه رنده برقی انتخابی شما، کارکرد متنوع‌تری داشته باشد، به شما این امکان را می‌دهد تا با طیف وسیع‌تری از روش‌های برش و خرد کردن روبه‌رو باشید. استفاده چند منظوره از رنده برقی به معنای خرد کردن و برش دادن انواع موادغذایی، سبزیجات و میوه‌ها بوده و همچنین می‌توانید از این دستگاه به عنوان مخلوط کن، همزن و… استفاده کنید.

یک رنده برقی چند منظور می‌تواند جایگزین چند لوازم خانگی باشد و تمامی نیازهای شما را در روند طبخ مواد غذایی پوشش دهد. بنابراین در صورت بهره‌مندی از یک رنده برقی چندکاره، دیگر نگرانی بابت بافت نرم یا سخت موادغذایی نخواهید داشت.

  • قابلیت تنظیمات

قابلیت تنظیمات متعدد، از دیگر پارامترهای خرید است که توجه به آن به دلیل ایجاد روند دلخواه شما در استفاده از دستگاه، بسیار ضروری است. چراکه در صورت بهره‌مندی از این قابلیت، شما می‌توانید میزان دلخواه و صحیح را برای سرعت چرخش تیغه‌ها متناسب با نوع موادغذایی، در نظر بگیرید.

هرچه رنده برقی انتخابی شما قابلیت تنظیمات بیشتری داشته باشد، کنترل و انعطاف‌پذیری بیشتری در طی فرآیند خرد کردن و برش دادن برای شما فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که چنین تنظیماتی ممکن است برای تمامی افراد مناسب نباشد، خصوصا افرادی که کاربرد رنده برقی را، تنها به یک رنده کردن ساده محدود می‌کنند.

ما در راهنمای خرید رنده برقی، خرید یک رنده برقی چند منظوره را برای این گونه افراد توصیه نمی‌کنیم اما برای کسانی که در آشپزخانه خود به تنوع عملکردهای رنده برقی، احساس نیاز می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم در حین خرید میزان عملکردهای رنده برقی را مد نظر داشته باشند.

  • فضای مورد نیاز

اغلب افراد با مشکل کمبود فضا در آشپزخانه رو‌به‌رو هستند. بنابراین اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، باید در روند خرید، میزان فضای مورد نیاز رنده برقی را مد نظر داشته باشید. انتخاب یک رنده برقی سایز بزرگ و ایجاد عدم تناسب بین دستگاه و محیط آشپزخانه، علاوه بر ایجاد یک مانع برای فعالیت‌های روزانه‌تان، مراحل آماده‌سازی مواد غذایی را نیز مختل می‌کند.

بنابراین توصیه می‌کنیم تناسب بین سایز دستگاه و محیط آشپزخانه را رعایت کنید. در صورتی که فضای آشپزخانه شما به اندازه کافی بزرگ است، پس با خیال راحت و با درنظر گرفتن سایر فاکتورها می‌توانید رنده برقی با سایز بزرگ انتخاب کنید.

توجه به پارامترهای مهم در هنگام خرید موجب می‌شود تا یک خرید دلچسب و باکیفیت را تجربه کنید. در نظر گرفتن یک سری نکات مانند میزان توان موتور، کیفیت بدنه و تیغه، سهولت تمیز کردن دستگاه، محل قرار گیری دسته و… باعث می‌شود تا از طول عمر مفید دستگاه و همچنین عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

تضمین کیفیت و عملکرد دستگاه انتخابی با رعایت پارامترهای مهم خرید تا حدی تامین خواهد شد. اما در این میان برند رنده برقی نیز بسیار موثر بوده و شما می‌توانید با خرید از یک برند معتبر، اطمینان بیشتری از خرید خود حاصل کنید.

برای اعتماد بر روند خرد کردن یا برش دادن مواد غذایی توسط رنده برقی و همچنین تضمین دوام و طول عمر مفید دستگاه، علاوه بر رعایت نکات و پارامترهای مهم، خرید از یک برند معتبر نیز بسیار موثر خواهد بود. می‌توانید با ترکیبی از برترین برندها و رعایت پارامترهای خرید، مناسب‌ترین رنده برقی را برای آشپزخانه خود تهیه کنید. به عنوان بهترین محصولی که در بازار عرضه شده است و کارکردی بالا و باکیفیتی را دارا است، می‌توان از برند مولینکس نام برد.

تیغه‌های مختلف و متنوع در رنده برقی کار تزیین و برش دادن و خرد کردن را برایتان آسان خواهد کرد.

تیغه‌های مختلف و متنوع در رنده برقی کار تزیین و برش دادن و خرد کردن را برایتان آسان خواهد کرد.

سولات متداول در راهنمای خرید رنده برقی

  1. آیا نیاز به تهیه‌ی یک رنده برقی برای آشپزخانه خود، دارید یا خیر؟

رنده یا خرد کردن سبزیجات، میوه و… از جمله سخت‌ترین و خسته‌کننده‌ترین کارهای هر آشپزخانه‌ای به حساب می‌آید. اما نمی‌توانید عمل رنده کردن را از فرآیند آشپزی خط بزنید، چراکه در اغلب مواد غذایی شما نیاز به مواد ریز و رنده شده خواهید داشت. بنابراین ما در راهنمای خرید رنده برقی، به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر از رنده کردن و تحمل فشار آن خسته شده‌اید، بهتر است به سراغ نمونه‌های برقی این دستگاه بروید.

رنده برقی از جمله ابزارهایی است که کارهای آشپزخانه را برای شما راحت کرده و یک ابزار کمکی کارآمد به حساب می‌آید. در صورت استفاده از رنده برقی علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، در میزان انرژی تحلیل رفته بدن شما هم صرفه‌جویی خواهد شد. به طور کلی می‌توان گفت استفاده از رنده برقی، آشپزی را به یک سطح حرفه‌ای و ساده انتقال داده و دیگر از رنده کردن، ورقه ورقه کردن، خلال کردن و… ترسی نخواهید داشت.

  1. مزیت خرید رنده برقی نسبت به سایر خردکن‌ها چیست؟

رنده برقی از جمله دستگاه‌های خردکن موجود در بازار به حساب می‌آید. در اغلب خردکن‌ها از تیغه گردی که حول یک محور در حال دوران است استفاده می‌کنند، اما در رنده برقی خبری از تیغه گرد نیست، بالعکس از یک تیغه مسطح که به جلو و عقب در حال حرکت است، استفاده می‌شود.

همچنین بر خلاف دیگر خردکن‌ها، برای خارج کردن مواد، نیازی به بلند کردن موتور و قسمت بالایی دستگاه ندارید، شما می‌توانید مواد خرد یا رنده شده را از محفظه تعبیه شده در قسمت کناری دستگاه خارج کنید. در بیشتر موارد، این محفظه به حالت کشویی از رنده برقی جدا شده و دوباره به سر جای خود می‌رود. به دلیل این طراحی منحصر به فرد، دست شما دیگر ارتباط مستقیمی با تیغه دستگاه نداشته و بدین دلیل امنیت کار با رنده برقی نسبت به سایر خردکن‌ها بالا می‌رود.

استفاده آسان از رنده برقی نیز از دیگر مزیت‌های این دستگاه به حساب می‌آید.تنها کافیست مواد مورد نظر خود را درون محفظه قرار داده و دکمه روشن شدن دستگاه را بزنید.

  1. آیا می‌توان مواد سفت و سخت را با استفاده از رنده برقی، رنده کرد؟

برش دادن یا خرد کردن مواد با بافت سخت، یکی از چالش‌های پردردسر آشپزخانه به شمار می‌آید. به عنوان نمونه شکلات از جمله موادی است که بافت سخت داشته و در زمان خرد کردن یا رنده کردن آن دست شما تحت فشار بالایی قرار می‌گیرد.

اکثر رنده برقی‌های موجود در بازار برای کارهای پرفشار طراحی نشده‌اند و بهتر است از آن‌ها برای کارهای ساده و کوتاه استفاده شود. استفاده از رنده برقی یک تغییر اساسی و چشمگیر را در آشپزخانه شما ایجاد کرده و باعث می‌شود دست شما فشار کمتری را تحمل کند.

ما در راهنمای خرید رنده برقی به شما پیشنهاد می‌دهیم، برای انجام کارهای پرفشار با استفاده از رنده برقی، بهتر است به سراغ نمونه‌های گران قیمت با مقاومت بالا‌تر بروید. در گزینه‌های ارزان‌تر، مواد سختی مانند شکلات، ممکن است باعث ایجاد خرابی در قسمت موتور دستگاه شده و به دیگر اجزا رنده برقی نیز آسیب برساند. بنابراین از مدل‌های ارزان قیمت نمی‌توان انتظار کارهای سخت و پرفشار را داشت.

همواره در طول استفاده از رنده برقی، دستورالعمل‌های استفاده صحیح را مطالعه کرده و در هر بار استفاده تنها ۱۲۰ ثانیه آن را روشن بگذارید.

  1. آیا می‌توان میوه و سبزیجات را با استفاده از رنده برقی، رنده کرد؟

استفاده از رنده برقی برای رنده کردن یا برش دادن طیف وسیعی از موادغذایی از جمله آجیل، میوه و سبزیجات مفید است. این طیف وسیع از عملکردهای مختلف باعث می‌شود تا حضور یک رنده برقی در آشپزخانه دلپذیر و قابل قبول باشد. همچنین اگر در آشپزی خلاقیت و به تزئینات میوه و سبزیجات علاقه دارید، استفاده از رنده برقی شما را خلاق‌تر نیز می‌کند.

از آن جایی که رنده برقی نسبت به گزینه‌های دستی از سرعت بالاتری برخوردار است، صرفه جویی در وقت و زمان شما از ویژگی‌های چشمگیر این دستگاه است؛ چراکه می‌توانید هنگام رنده کردن مواد غذایی، روی کارهای دیگری تمرکز کنید، بعد از اتمام کار رنده برقی، شما یک کاسه از مواد آماده خواهید داشت.

  1. آیا خرید رنده برقی با ضمانت‌نامه همراه است؟

داشتن ضمانت‌نامه در هنگام خرید برای هر وسیله‌ای یک قانون است. به طور کلی ضمانت‌نامه به شما این امکان را می‌دهد از کیفیت و صحت کالا اطمینان حاصل کرده و همچنین در صورت بروز آسیب از خدمات پس از فروش محصول بهره گیرید. ضمانت‌نامه، سلامت محصول را تایید کرده و به شما این باور را می‌دهد که امکان بروز آسیب و نیاز به تعمیر در محصول خریداری شده حداقل است. ما در راهنمای خرید رنده برقی به شما توصیه می‌کنیم در زمان خرید از وجود ضمانت‌نامه محصول اطمینان حاصل کرده تا در آینده مشکلی با خرابی و خدمات پس از فروش دستگاه خریداری شده نداشته باشید.

نکات ایمنی استفاده از رنده برقی

رعایت یک سری از اصول و قوانین می‌تواند در بهبود عملکر رنده برقی و همچنین افزایش طول عمر آن موثر باشد. ما در راهنمای خرید رنده برقی از اهمیت رعایت پارامترهای خرید و برند معتبر صحبت کردیم، اما لازم به ذکر است روش استفاده صحیح و انجام مراقبت‌های لازم از دستگاه می‌تواند در حفظ سلامت آن بسیار موثر باشد. در ادامه چندین نکته برای استفاده بهتر از رنده برقی بیان خواهیم کرد.

  • قبل از استفاده از دستگاه بهتر است دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و با شیوه صحیح استفاده از آن آشنا شوید.
  • برای کسب بهترین نتیجه از خرد کردن و برش دادن، بهتر است میوه و سبزیجات تازه (نه خیلی رسیده) را انتخاب کنید.
  • برای خرد کردن میوه‌های نرم مانند توت‌فرنگی بهتر است قبل از شروع فرآیند خرد کردن چند دقیقه آن را درون فریزر بگذارید.
  • در صورت تمایل برای تکه تکه کردن موادی مشابه پنیر، بهتر است آن را یک شبانه روز درون یخچال نگه‌داری کرده و پس از آن به وسیله رنده برقی، پنیر را برش دهید.
  • در صورتی که از رنده ریز استفاده می‌کنید، برای مشاهده نتایج مطلوب، فشار کمی روی مواد غذایی وارد کنید و بلعکس در زمان استفاده از رنده درشت یا تیغه برش ضخیم بهتر است فشار بیشتری روی مواد غذایی داشته باشید.
  • لازم به توجه است که رنده برقی برای برش مواد سخت مانند گوشت طراحی نشده است. انجام این کار علاوه بر آسیب بر سلامت گوشت، تیغه دستگاه را نیز از بین خواهد برد. بهترین ابزار برای تکه کردن مواد سخت یک چاقوی تیز است.

روند طبخ مواد غذایی و آشپزی آنچنان که در ظاهر دیده می‌شود آسان نیست. بنابراین ما در راهنمای خرید رنده برقی برآنیم تا شما عزیزان را با انواع لوازم کمکی آشپزخانه مانند رنده برقی آشنا کنیم. خرید یک رنده برقی می‌تواند فشار زیادی را از انگشتان و بازوان هر آشپزی بردارد. همچنین با به کار گرفتن انواع عملکردهای رنده برقی می‌توانید زیبایی و کیفیت بالاتری را از موادغذایی انتظار داشته باشید. شما می‌توانید انواع سالاد، مواد غذایی، میوه و سبزیجات را با استفاده از یک رنده برقی برای مصرف آماده کرده و نوش‌جان کنید.

منبع +

راهنمای استفاده رنده برقی

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *